بهترین ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا

Mixture of Arabica Robusta-01

ترکیب قهوه‌ها هنری است که به ما اجازه می‌دهد تا طیف وسیعی از طعم‌ها و عطرها را در یک فنجان تجربه کنیم. این کار نه تنها به دلایل تجاری و اقتصادی انجام می‌شود بلکه به ما این امکان را می‌دهد تا با ترکیب ویژگی‌های منحصربه فرد هر نوع قهوه به یک طعم کاملاً جدید و دلپذیر دست پیدا کنیم. برخی از قهوه‌ها تلخی بیشتری دارند در حالیکه برخی دیگر شیرینی بیشتر و برخی دیگر طعم‌های میوه‌ای و گلدار دارند. ترکیب این طعم‌ها می ‌تواند تعادلی بین تلخی و شیرینی و اسیدیته ایجاد کرده و یک فنجان قهوه متفاوت خلق کند.

با این مقدمه کوتاه همراه با شما قدم به دنیای سرشار از طعم و عطر قهوه خواهیم گذاشت تا پاسخ به این سوال را کشف کنیم که بهترین ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا چه ترکیبی هست؟ قبل از پاسخ به این سوال اشاره کوتاهی به دلایل مختلف ترکیب دانه قهوه عربیکا و دانه قهوه روبوستا خواهیم داشت. در ادامه یک دسته بندی مختصر برای روشن شدن دلایل ترکیب قهوه ارائه شده است:

  • برای بدست آوردن تعادل در طعم: عربیکا طعمی ملایم‌تر و اسیدی‌تر دارد در حالی که روبوستا طعمی تلخ‌تر و بدنه قوی‌تری دارد. ترکیب این دو نوع قهوه می‌تواند طعمی متعادل‌ با تلخی و اسیدیته دلپذیر ایجاد کند.
  • برای تنظیم و انتخاب کافئین: روبوستا کافئین بیشتری نسبت به عربیکا دارد. بنابراین ترکیب این دو نوع قهوه می‌تواند محتوای کافئین نوشیدنی را بیشتر یا کمتر کند و میزان انرژی دریافت شده را تنظیم نماید.
  • برای مدیریت هزینه: قهوه روبوستا معمولاً ارزان‌تر از قهوه عربیکا است. بنابراین ترکیب این دو نوع قهوه می‌تواند باعث کاهش هزینه نهایی شود.
  • برای خلق طعم‌های جدید: ترکیب‌های مختلف عربیکا و روبوستا می‌توانند طعم‌های متنوعی را ایجاد کنند و به شما امکان می‌دهند تا قهوه‌ای با طعم دلخواه خود پیدا کنید.
Mixture of Arabica Robusta-11

اما در کنار همه این امتیازاتی که گفته شد ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا معایبی نیز به همراه دارد. به عنوان مثال ترکیب دانه های مختلف قهوه باعث می شود که برخی ویژگی های منحصر به فرد هر کدام از دانه های قهوه از دست برود. به عبارت دیگر اگر به دنبال بالاترین میزان کافئین هستید روبوستای خالص پیشنهاد بهتری هست درحالیکه با ترکیب روبوستا با عربیکا در واقع میزان کافئین کمتری بدست خواهد آمد. بنابراین همیشه ذائقه و سلیقه شخصی شما یکی از عوامل مهم در تعیین اینکه بهترین ترکیب قهوه روبوستا و عربیکا کدام است به شمار می آید. در قسمت بعد به این موضوع می پردازیم که بهترین میکس قهوه عربیکا و روبوستا برای چه کسانی با چه سلیقه هایی مناسب هست.

چه ترکیبی برای چه کسانی بهترین ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا است؟

گرچه هیچوقت نمی توان یک قاعده و قانون را برای تعیین بهترین ترکیب عربیکا و روبوستا مطرح کرد. اما شاید بتوان گفت که کدام ترکیب با چه درصدهایی از سایر ترکیب‌ها پرطرفدارتر هستند. علاوه بر اینکه عوامل دیگری نیز مثل نوع دم کردن قهوه در انتخاب بهترین ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا دخالت دارند. به عنوان مثال برای تهیه اسپرسو بهترین ترکیب قهوه روبوستا و عربیکا آن هست که درصد روبوستای بالاتری داشته باشد. بنابراین درصدهایی که در اینجا آمده است محبوب ترین ترکیب هایی هستند که مشتریان بطور معمول سفارش می دهند. در واقع تنها قانون بلامنازع در تعیین بهترین ترکیب عربیکا و روبوستا احساس و ذائقه شماست. با این وجود دسته بندی ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا که در ادامه آمده است بر اساس محبوبیت و حجم سفارش مشتریان انتخاب شده است.

ترکیب 80 درصد عربیکا و 20 درصد روبوستا

این ترکیب بهترین ترکیب عربیکا و روبوستا برای کسانی هست که به دنبال قهوه‌ای با طعم متعادل و کافئین متوسط هستند. این ترکیب در بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها استفاده می‌شود و به دلیل طعم ملایم و دلپذیرش محبوبیت بالایی دارد. این ترکیب طعمی ملایم با اسیدیته کمتر نسبت به ترکیب‌های دیگر دارد و برای افرادی که قهوه‌ای با طعم ملایم‌تر را ترجیح می‌دهند مناسب است. علاوه بر اینکه در این ترکیب کافئین کافی برای افزایش انرژی وجود دارد اما انقدر ملایم هست که باعث بی‌خوابی نشود. به دلیل درصد بالای عربیکا در این ترکیب طعم‌های میوه‌ای و گلدار عربیکا به خوبی احساس می‌شود.

ترکیب 50 درصد عربیکا و 50 درصد روبوستا

این ترکیب برای کسانی که به دنبال قهوه‌ای با کافئین بالا و طعم قوی‌تر هستند به عنوان بهترین ترکیب عربیکا و روبوستا به شمار می آید. این ترکیب در بین افرادی که قهوه ترک یا اسپرسو مصرف می‌کنند نیز محبوب است. در این ترکیب تعادل میان طعم و کافئین به خوبی رعایت شده است و با طعم قوی‌تر و کافئین بیشتر محبوبیت زیادی نیز دارد. در واقع برای بسیاری از افراد یک گزینه همه کاره محسوب می‌شود.

ترکیب 30 درصد عربیکا و 70 درصد روبوستا

بهترین ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا برای کسانی که قهوه‌ای بسیار قوی و با کافئین بالا می‌خواهند همین هست. این ترکیب معمولاً در قهوه‌های آماده و فوری نیز استفاده می‌شود. در این ترکیب بیشترین مقدار کافئین در بین سه ترکیب ذکر شده دریافت می شود و برای افرادی که به دنبال انرژی بیشتری هستند انتخاب مناسبی است. در این ترکیب طعم قوی و تلخ روبوستا غالب هست و به همین علت نوشیدنی که تهیه می شود طعم قوی‌تر و تلخ‌تری نسبت به دو ترکیب دیگر دارد و برای افرادی که قهوه‌ای با طعم قوی را ترجیح می‌دهند مناسب است.

اگر می خواهید طعم قهوه را حتما بصورت ترکیب عربیکا و روبوستا تجربه کنید اما همچنان هزینه آن نیز برای شما مهم است پیشنهاد ما برای انتخاب بهترین میکس قهوه عربیکا و روبوستا برای شما این هست که قهوه ترکیبی خود را با درصدهای روبوستا بالای 70 درصد تا 80 درصد و قهوه عربیکا را با درصدهای 30 درصد یا 20 درصد انتخاب کنید. این ترکیب در مقایسه با قهوه‌هایی که تک ‌منشأ عربیکا هستند انتخاب ارزان‌تری خواهد بود. بنابراین برای انتخاب بهترین ترکیب قهوه روبوستا و عربیکا علاوه بر مواردی که گفته شد برخی عوامل دیگر هم دخالت دارند که در ادامه چند مورد را با هم بررسی خواهیم کرد.

سلیقه شخصی در انتخاب قهوه

هر فرد سلیقه متفاوتی دارد. برخی افراد قهوه تلخ و قوی را ترجیح می‌دهند که معمولاً درصد روبوستا در انتخاب آنها بیشتر است. در حالیکه برخی دیگر قهوه ملایم‌تر و اسیدی تر را ترجیح می دهند که معمولاً درصد عربیکا در انتخاب آنها بیشتر است.

اثر منطقه جغرافیایی

در مناطق مختلف جهان ترجیحات مردم نسبت به طعم قهوه متفاوت است. مناطق سردتر به دنبال کافئین بیشتر در درصدهای بالاتر روبوستا هستند در حالیکه در مناطق گرمسیری به دنبال طعم رویایی عربیکا با کافئین کمتر و درصدهای بیشتری از عربیکا هستند.

نوع دم آوری قهوه

هر روش دم‌ آوری می تواند طعم و عطر متفاوتی را از قهوه استخراج کند. ترکیب مناسب برای اسپرسو با ترکیب مناسب برای قهوه فرانسه متفاوت است. مثلا برای اسپرسو بهترین ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا آن هست که درصد بالاتری از روبوستا داشته باشد. در حالیکه برای قهوه هایی که با فرآیند دم کردن طولانی و پیچیده تهیه می شوند درصدهای بالاتر عربیکا انتخاب بهتری است.

قیمت قهوه

بطور معمول چون قهوه روبوستا قیمت کمتری از عربیکا دارد درنتیجه برای انتخاب بهترین میکس قهوه عربیکا و روبوستا با قیمت مناسب باید قهوه خود را با درصد روبوستای بیشتر سفارش دهید.

منشاء قهوه

قهوه‌های عربیکا و روبوستا از مناطق مختلف جهان طعم‌های متفاوتی دارند. بنابراین ممکن است ترکیب 80 درصد عربیکا 20 درصد روبوستا با دانه های قهوه عربیکا و روبوستا کشت شده در مناطق مختلف طعم و عطر متفاوتی به شما بدهد. به همین علت برای حفظ تعادل در طعم نوشیدنی ممکن است که درصدهای ترکیب عربیکا و روبوستا تا حدود 10 درصد نیز جابجا شوند.

روش برشته کردن قهوه

 از آنجا که روش برشته‌کاری نیز بر روی طعم قهوه تاثیرگذار است بنابراین ممکن است برای رست های تیره تر درصدهای کمتر استفاده شود و برای رست های روشن تر درصدهای بیشتری ترکیب شود.

Mixture of Arabica Robusta-03

تاثیر آسیاب کردن در طعم و عطر قهوه های ترکیبی

علاوه بر همه مواردی که تا اینجا در مورد انتخاب بهترین ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا گفته شد وقت آن هست که به یک عامل خیلی مهم و اثرگذار در طعم و عطر قهوه اشاره کنیم. این عامل مهم آسیاب کردن دانه های قهوه هست. درواقع گذشته از اینکه قهوه مورد نظر شما با چه درصدی انتخاب شده است بهتر است بدانید که ترکیب کردن دانه قهوه عربیکا و دانه قهوه روبوستا قبل از آسیاب کردن بسیار توصیه شده است.

یک دلیل مهم این هست که وقتی دانه‌های قهوه قبل از آسیاب کردن ترکیب می‌شوند در هر پیمانه قهوه آسیاب شده نسبت مشخصی از هر دو نوع دانه وجود خواهد داشت. این امر باعث می‌شود طعم قهوه شما یکنواخت‌تر و قابل پیش‌بینی‌تر شود. همچنین با توجه به اینکه آسیاب کردن دانه‌های قهوه باعث آزاد شدن روغن‌ها و عطرهای موجود در آن‌ها می‌شود در نتیجه اگر دانه های قهوه قبل از آسیاب شدن با هم مخلوط شوند عطر و طعمی که از هر دانه عربیکا و روبوستا آزاد می شود در همان زمان آسیاب شدن با یکدیگر ترکیب خواهند شد. درحالیکه اگر دانه‌ها ابتدا آسیاب کنید و سپس پودرهای آسیاب شده قهوه را با هم ترکیب کنید ممکن است بخشی از این عطر و طعم از دست برود.

Mixture of Arabica Robusta-12

با کاژین انتخاب بهترین ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا
به سادگی نوشیدن یک فنجان قهوه هست!

اگر از یکنواختی طعم قهوه‌هایتان خسته شده‌اید و به دنبال تجربه‌ای جذاب و منحصر به فرد از نوشیدن قهوه هستید بدون تردید کاژین بهترین انتخاب شما خواهد بود. کاژین با ارائه طیف گسترده‌ای از بهترین ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا آماده است تا دریچه های ورود به دنیایی تازه از طعم‌های جدید را بر روی شما باز کند. ما در کاژین در یک گالری با تنوع بی نظیر از انواع بهترین میکس قهوه عربیکا و روبوستا منتظر شما هستیم. کاژین قهوه های متنوع متناسب با هر ذائقه‌ ای را برای شما آماده کرده است. از قهوه‌های ملایم و شیرین تا قهوه‌های قوی و تلخ هر آنچه که به دنبالش هستید در کاژین پیدا خواهید کرد.

اکنون وقت آن است که تجربه قهوه نوشیدن خود را ارتقا دهید. کاژین را انتخاب کنید و از یک فنجان قهوه بی‌نظیر لذت ببرید.

برای استعلام قیمت پودر کاکائو یا مشاوره رایگان پیش از خرید تماس بگیرید