پودر کاکائو خالص را چگونه تشخیص دهیم و از کجا بخریم؟

پودر کاکائو خالص

در این مطلب نکاتی کلیدی و مهم در خصوص تشخیص پودر کاکائو خالص از ناخالص یا تقلبی را مطرح کردیم. شناسایی پودر کاکائو خالص برای تولیدکننده بسیار مهم است چون در کیفیت محصول نهایی(کیک، شیرینی، شکلات، بستنی و…) بسیار تاثیرگذار است.

مورد دیگری که اهمیت تشخیص پودر کاکائو خالص را افزایش می‌دهد این است که پودر کاکائو یکی از اصلی‌ترین مواداولیه است و تولیدکنندگان عموما این محصول را به صورت عمده خریداری می‌کنند و اگر پودر کاکائوی خریداری شده تقلبی یا بی‌کیفیت از آب درآید موجب خسارت مالی خواهد شد که جبران‌ناپذیر است.

با ما همراه شوید تا همواره خریدی رضایت‌بخش و مقرون به صرفه داشته باشید.

راه‌های تشخیص پودر کاکائو خالص

  • پودر کاکائو خالص در بسته‌بندی مشخص به همراه تاریخ انقضا عرضه می‌شود.
  • بهترین پودر کاکائو خالص نرم است و رطوبت کمی دارد.
  • پودر کاکائو خالص یک‌دست و یک‌رنگ است و وجود دانه‌های سفید در آن نشان از تقلبی بودن دارد.
  • رنگ پودر کاکائوی خالص می‌تواند هم تیره باشد هم روشن اما معمولا رنگ روشن آن از کیفیت بالاتری برخوردار است.
  • روی بسته پودر کاکائو خالص و باکیفیت حتما درصد چربی آن ذکر شده که نوع مرغوب آن چیزی بین 10 تا 22 است.
  • حتما سعی کنید پودر کاکائو را از واردکنندگان معتبر و نمایندگی‌های اصلی بخرید، در این صورت حتی اگر راهکارهای بالا را بکار نبرید، تا حد زیادی از خالص و استاندارد بودن محصول مطمئن خواهید بود. ضمن اینکه واردکنندگان اصلی از وزارت بهداشت مجوز داشته و دارای کد IRC هستند.

رنگ پودر کاکائو خالص

پودر کاکائو در وهله اول و در حالت طبیعی و نچرال خود رنگی روشن دارد و اسیدی است. در برخی مواقع نیاز است که این خاصیت اسیدی از پودر کاکائو نچرال گرفته شده و آن را قلیایی‌تر کنند و در این فرآیند رنگ آن تیره‌تر می‌شود و به آن پودر کاکائو آلکالایز گفته می‌شود. هم پودر کاکائو روشن(نچرال) و هم پودر کاکائو تیره(آلکالایز) خالص و باکیفیت هستند و تفاوت در کاربرد آنهاست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد مطلب تفاوت پودر کاکائو نچرال و آلکالایز را مطالعه کنید.

بسته‌بندی بسیار مهم است!

یک نکته بسیار مهم هنگام خرید پودر کاکائوی خالص و مرغوب این است که به بسته‌بندی و مشخصات درج شده روی آن توجه کنید. از خرید پودرهای بدون بسته‌بندی و تاریخ انقضا خودداری کنید. در این گونه محصولات عموما از نشاسته و اسانس کاکائو استفاده می‌شود و کیفیت قابل قبولی ندارند. برندهای پرطرفدار مانند کارگیل هلندی و آلتین مارکای ترک از کیسه‌هایی با طرح مشخص و شناخته‌شده استفاده می‌کنند. در ادامه تصویر چند کیسه استاندارد از برندهای معتبر پودر کاکائو را مشاهده می‌کنید:

بهترین پودر کاکائو خالص چه برندی است؟

نمی‌توان یک برند خاص را به عنوان بهترین پودر کاکائو خالص نام برد. چون برندهای متنوعی با آنالیزهای متفاوت و کیفیت خوب در بازار موجود هستند. پودر کاکائو هلندی و پودر کاکائو ترک در این میان پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین انواع پودر کاکائو هستند.

قیمت پودر کاکائو خالص

قیمت پودر کاکائو خالص در صورتی که مستقیم و بی‌واسطه تهیه شود، بسیار مناسب و باصرفه برای تولیدکنندگان یا مصرف‌کنندگان خانگی است. قیمت پودر کاکائو هلندی با نوع ترک یا اندونزی یا اسپانیایی آن متفاوت است چون هر کدام آنالیز متفاوتی دارند. شرایط واردات و گمرک نیز در هر زمانی فرق دارد. لذا بهتر است هر زمانی که قصد خرید دارید قیمت آن را استعلام بگیرید.

جمع‌بندی

پودر کاکائو خالص بسیار نرم بوده و رطوبت کمی دارد. از لحاظ طعم نیز پودر کاکائو خالص طعم تلخ ملایم‌تری دارد. رنگ پودر کاکائوی اصل روشن یا تیره است و درصد چربی آن بین 10 تا 22 می‌باشد. پودر کاکائوی خالص و اصل قطعا دارای تاریخ انقضا است و اگر روی بسته‌های آن تاریخ انقضایی مشاهده نکردید یا فروشنده از آن اطلاع نداشت از خرید آن خودداری کنید. خرید بهترین پودر کاکائو خالص از مراکز معتبر آسودگی خیال برایتان به همراه خواهد داشت.

پودر کاکائو خالص را از کجا بخریم؟

خرید از بازرگانی‌ها و واردکنندگان معتبر تا حد زیادی شما را از خرید پودر کاکائو بی‌کیفیت یا ناخالص معاف می‌کند. ضمن اینکه خرید مستقیم و بی‌واسطه از لحاظ قیمت صرفه اقتصادی بیشتری دارد.
مجموعه بازرگانی کاژین یکی از مراکز فروش اصلی انواع پودر کاکائو می‌باشد. شما مشتریان، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان عزیز می‌توانید برای اطمینان خاطر از خالص بودن سفارش خود از بازرگانی کاژین درخواست مشاوره رایگان پیش از خرید و استعلام قیمت نمایید. محصولات ما اغلب به صورت عمده و در بسته‌های 25کیلویی عرضه می‌شوند.

برای استعلام قیمت پودر کاکائو یا مشاوره رایگان پیش از خرید تماس بگیرید