تفاوت پودر کاکائو آلکالایز و نچرال

تفاوت پودر کاکائو آلکالایز و نچرال

پودر کاکائو نچرال در واقع همان پودر خام و بدون افزودنی می‌باشد که کاملا طبیعی است. این نوع پودر کاکائو رنگ روشنی دارد. عطر و طعم آن تلخ است و این تلخی حالت تند و تیزتری دارد. پودر کاکائو نچرال از انواع دیگر پودر کاکائو ارزان‌تر است.
پودر کاکائو آلکالایز در واقع به پودر کاکائو خامی گفته ‌می‌شود که قلیایی شود. دراین حالت خاصیت اسیدی خود را از دست می‌دهد. این نوع پودر کاکائو رنگی تیره داشته و تلخی عطر و طعم آن ملایم‌تر است. قدرت رنگ‌دهی، طعم‌دهی و بوی بیشتری دارد. قیمت خرید پودر کاکائو خالص آلکالایز از نوع دیگر آن گران‌تر است. پودر کاکائو آلکالایز در کارخانه‌های تولید موادغذایی چون کیک و شکلات کاربرد بیشتری دارد.

 

پودر کاکائو نچرال و آلکالایز

در ابتدا پودر کاکائو طبیعی به دست‌آمده رنگی روشن دارد و از نوع آلکالایز نیست. برای تبدیل شدن به مدل آلکالایز یا قلیایی‌شده باید چندین ماده به آن اضافه شود تا رنگ و طعمش تغییر پیدا کند. نوع نچرال این محصول به دلیل و ارگانیک بودن طعم تلخی زیادی دارد و به همین دلیل مناسب استفاده در یکسری از محصولات نیست. پودر کاکائو نچرال به خاطر این تلخی خالص، معمولا کمتر در تهیه مواد خوراکی استفاده می‌شود اما همچنان در بعضی صنایع غذایی پرمصرف است. پودر کاکائو نچرال همان پودری است که بدون هیچ افزودنی بعد از آسیاب به دست می‌آید و درصد رطوبت یا PH آن بین 5 تا 6 است.
در طرف دیگر پودر کاکائو آلکالایز که با نام‌های متفاوتی یاد می‌شود مانند پودر کاکائو فرایند هلندی، پودر کاکائو دارک، پودر کاکائو قلیایی و پودر کاکائو تیره. پودر کاکائو آلکالایز با محلول کربنات پتاسیم ترکیب می‌شود و خاصیت اسیدی کاکائو را به PH7 خنثی می کند. در این فرایند رنگ پودر تیره‌تر شده و تلخی آن تا حد زیادی گرفته می‌شود. پودر کاکائو آلکالایز مصرف بیشتری در صنایع غذایی ایران دارد و برای همین واردان آن نسبت به نوع نچرال آن خیلی بیشتر است.

پودر کاکائو را کجا استفاده می‌کنند؟

طعم دهنده و رنگ دهنده به انواع کیک‌ها و شیرینی‌هایی که در فروشگاه‌های شیرینی فروشی مشاهده می‌کنید. به عنوان طعم اصلی کیک‌ها و کلوچه‌های بسته‌بندی شده ‌نیز استفاده ‌می‌شود. پودر کاکائو همچنین در تهیه انواع شکلات تخته‌ای و نوشیدنی‌های گرم و سرد به کار برده ‌می‌شود. انواع سس‌های شکلاتی که روی بستنی و دسرها ریخته می‌شود و هم جنبه طعم‌دهی و هم تزئینی دارند. همچنین کرم‌های شکلاتی صبحانه و بستنی‌های کاکائویی و حتی مکمل‌های ورزشی از پودر کاکائو به عنوان اصلی‌ترین مواد اولیه استفاده می‌شود.

 

فروش عمده انواع پودر کاکائو

خرید و فروش پودر کاکائو عمده در بازار ایران معمولا از برندهای کشور ترکیه، هلند، اسپانیا، فرانسه، آلمان، مالزی و اندونزی انجام می‌شود. مرغوبیت پودر کاکائو در اولین مرحله به کیفیت دانه کاکائو مربوط می‌شود.

بازرگانی کاژین تمام برندهایی که از دانه با کیفیت به دست آمده ‌باشند را در حجم انبوه موجود کرده و در بازار ایران عرضه می‌کند. ما انواع کد و برند های پودر کاکائو آلکالایز را با درصد چربی 10-12 در بسته‌بندی‌های 25 کیلوگرمی و یا پالت‌های 1 تنی عرضه می‌کنیم. برای اطلاع از قیمت انواع پودر کاکائو پرفروش با ما تماس حاصل فرمایید.

 

برای استعلام قیمت پودر کاکائو یا مشاوره رایگان پیش از خرید تماس بگیرید